BeogradTop vesti

Grad nabavlja nova vozila za javni prevoz

„Krvotok” javnog gradskog prevoza trebalo bi da od septembra bude osvežen pa se očekuje da na ulicama prestonice bude i novih autobusa i novih tramvaja, ali i trolejbusa.

To je juče najavio Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa grada, prilikom obilaska pogona Gradskog saobraćajnog preduzeća u Novom Beogradu.

– Prošle godine, kada nam je stiglo 100 novih autobusa na gas, rekao sam da ćemo sav gradski javni prevoz u što kraćem periodu prebaciti sa dizela i nafte na gas te da nećemo imati vozila starija od dve, tri godine, i u taj proces smo ušli. Raspisana je nabavka za 150 autobusa, uskoro, najkasnije u toku juna, raspisujemo nabavku za još 150 vozila – rekao je Šapić, a prenosi Beoinfo.

Beoinfo

On je naglasio i da je raspisana i nabavka za 25 novih tramvaja, da se očekuje nabavka još 100 novih šinskih vozila i da je u toku i nabavka 20 kombija za decu sa posebnim potrebama i za osobe sa invaliditetom.

– U poslednjih 30 ili 40 godina, ovoliki broj vozila u ovako kratkom periodu nije bio nabavljen. Do jeseni na ulicama grada imaćemo ukupno oko 700 novih vozila i 125 tramvaja. Grad će ući sa 300 novih autobusa, a još 400 će obezbediti privatnici – najavio Šapić. On je naglasio da je u proteklih godinu dana podignut standard privatnim prevoznicima.

– Ispisali smo im mnogo kazni, ima tu još problema, ali moram da budem fer i da priznam da su i oni počeli da menjaju svoj pristup. Njima uskoro ističe desetogodišnji ugovor, a kako bi ga produžili moraju da ispune neke standarde koji se, između ostalog, tiču i starosti vozila. Biće uslovljeni da do 1. septembra imaju više od 50 odsto novih vozila, a da ostalih 50 odsto vozila ne sme biti starije od sedam godina – rekao je on.

Beoinfo

Kako je najavio, očekuje se i nabavka novih trolejbusa, bez obzira na to što su izuzetno skupi.

– Kada sam došao na čelo Beograda, vozači su radili šest dana nedeljno sa platom od oko 75.000 i 80.000 dinara. U međuvremenu smo podigli plate maksimalno koliko smo mogli, a trudiću se da one i dalje rastu. Cilj nam je da umesto šest radnih dana u nedelji imaju pet, a da to ne utiče na njihovu zaradu. Nikoga nećemo otpuštati, ne računajući one koji prirodno idu u penziju. Priča kako mi uništavamo naš gradski prevoz je potpuno obrnuta. Želimo da ga ojačamo, da obezbedimo nova vozila, da vodimo računa i o usluzi koju pružamo, ali i o uslovima rada ljudi u njemu jer samo na taj način imaćemo javni prevoz na nivou kakav Beograd i zaslužuje. Verujem da će za godinu i po dana do dve u prestonici biti najbolji prevoz u regionu, ali ne samo što se tiče vozila i operative, već i uslova u kojima rade zaposleni – naglasio je Šapić.

Related Articles

Back to top button