Sjajna akcija „Adrija medija grupe“, radnici kompanije zasadili 5.000 sadnica
U Bečmenu kraj Surčina, na površini od hektar i po, niknuće šuma zahvaljujući zaposlenima u medijskoj kompaniji
Na površini od hektar i po, zaposleni u „Adrija medija grupi“ i „DM drogerije markt“ sa svojim porodicama zasadili su čak četvorocifreni broj sadnica hrasta lužnjaka u Bečmenu kraj Surčina.
Evo kako je to izgledalo iz ugla novinara Kurira koji je opisao ovu lepu sada već tradicionalnu akciju:
Rano subotnje prepodne u Bečmenu – 9.30. Zaposleni u obe kompanije – „Adrija medija grupa“ i „DM drogerije markt“ polako se okupljaju na zbornom mestu kod lokalne crkve. Odatle složno krećemo ka lokaciji na kojoj planiramo da posadimo 5.000 dvogodišnjih sadnica hrasta lužnjaka.
Pogled u nebo. Kišica sipi. Skandinavci bi rekli „Nema lošeg vremena, ima samo neadekvatne garderobe“! Ne upadamo u tu zamku jer znamo za jadac. Uniformisani, u plavim vetrovkama i kabanicama s natpisom „Zasadi drvo“, žurimo ka mestu sadnje i, bez obzira na vremenske uslove, jedva čekamo da zgrabimo ašove i motike i počnemo da radimo. Imamo divan cilj ispred sebe – danas sadimo novu šumu za buduće generacije!
„Školovane“ sadnice
Posle desetak minuta žustrog hoda, stižemo. Tu nas čekaju ljudi iz JP „Srbijašume“.
„Danas ćemo saditi ‘školovane’ sadnice najboljeg kvaliteta iz naših rasadnika“, kaže nam Dušan Isajev, šef Šumske uprave Zemun.
„Sadnice, a školovane“, smejulje se dečica, kojih na sadnji, prema slobodnoj proceni, ima desetak.
Drugi radnik tog preduzeća raspoređuje nas, volontere, u radne jedinice – grupiše po desetoro u jedan tim – a potom i demonstrira kako se sadi hrast lužnjak.
„Za sedam-osam godina ovde ćemo imati šumu. Sto posto“, uverava nas i podseća na prethodnu uspešnu veliku sadnju.
Tada smo, u novembru 2019, u samo jednom danu s partnerima i građanima volonterima na 34 lokacije zasadili više od 51.000 sadnica!
„Primilo se skoro sve što ste tada zasadili. Bili ste srećne ruke. Volonteri su tada odogovorno sadili, pratili instrukcije šumara, i odradili ste dobar posao“, konstatuje.
Ova rečenica kao da nam daje vetar u leđa. Ni vreme nije tako loše, oblačno jeste, ali se pomalja tek po neka kap. Počinje trka s vremenom. Energija i volja su zapanjujuće. Nekoliko sati predanog rada isplatilo se – osvrt za nama pokazuje da uspevamo, sve planirane sadnice su zasađene i mi smo ispunili današnji veliki cilj.
Kroz nekoliko sati u svim rupama koje su nas ujutru dočekale na prostoru od 1,5 hektara bila je po sadnica hrasta, a, kako kažu šumari, već sledeće godine znaćemo koliko se sadica primilo. A u međuvremenu, sadićemo na nekim novim lokacijama, to vam obećavamo.
Uspeh je u zajedništvu
Subota koju su zaposleni obe kompanije proveli u prirodi i zajedničkim snagama posadili novu šumu za buduće generacije, sjajan je primer kako se vraća dug prirodi.
„Ponosni smo na projekat ‘Zasadi drvo’, jer je postao najveći projekat masovnog pošumljavanja u našoj zemlji, a iz sezone u sezonu realizujemo sve više aktivnosti sa sve značajnijim rezultatima. Ovo je drugi put da smo organizovali masovnu sadnju za zaposlene. Bez obzira na loše vremenske uslove, uspeli smo da posadimo 5.000 novih sadnica hrasta lužnjaka na površini od 1,5 hektara. Zahvalni smo kolegama, partnerima iz kompanije ‘DM drogerie markt’, institucionalnim partnerima i građanima koji učestvuju u našoj borbi za zdraviju i zeleniju Srbiju i koji nam pomažu da se približimo cilju od 200.000 novih sadnica, koliko treba da posadimo do kraja marta. Time ćemo završiti treći ciklus ovog jedinstvenog projekta, a podsećam da je u prve dve sezone zasađeno više od 153.000 sadnica i sakupljeno oko 1,5 tona semena“, izjavila je nakon sadnje Ana Aleksić, članica uprave kompanije „Adrija medija grupe“.
Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija u kompaniji DM Srbija, istakla je da smo ovom akcijom korak bliže cilju očuvanja životne sredine i savesnog ophođenja prema njoj.
„Ne sumnjam da ćemo entuzijazmom, duhom i vizijom koju imamo postići sve što smo zamislili. Ponosna sam na sve kolege koje su se prethodnih dana i meseci priključivale sadnjama na različitim lokacijama širom Srbije, kao i na kolege koje su s porodicama danas ovde i svojim ličnim primerom pokazuju koliko im je zdravlje naše zemlje i planete važno. Zahvalila bih se svima njima, ali i partnerima i volonterima, jer ovakvim zajedničkim delovanjem pokazujemo da zajedno možemo mnogo i da ništa nije neostvarivo. Kao kompanija, mi ćemo i dalje postavljati visoke ciljeve i stremiti ka zdravijoj i zelenijoj Srbiji za sve nas, kao i za buduće naraštaje“, istakla je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija u kompaniji dm Srbija.
Iako se uskoro približava kraju treća sezona projekta „Zasadi drvo“, još smo na početku. Plan nam je da još dugo svojim primerom pokazujemo za kakvu se ideju borimo i kakvu prirodu želimo da ostavimo generacijama koje dolaze. A da će baš te generacije graditi zdraviju budućnost, uverili smo se na subotnjoj sadnji.
Upravo su deca, kao pažljivi učenici, odmah shvatili u čemu je tajna uspešne sadnje.
„Mora dobro da se ugazi zemlja oko sadnice, da vazduh ne može da prođe“, upozoravali su čak i neke starije volontere.
Svi smo ih poslušali, jer nam je veoma stalo da nam se, kao prošlog puta, i ove sadnice prime i da iza nas ostane jedna velika lepa šuma!