Srbija

Tri nova mosta preko Dunava u Novom Sadu

Očekuje se da će prestonica Vojvodine imati šest mostova do 2026. godine

Predstavljeni su projekti za izgradnju tri nova mosta preko Dunava u Novom Sadu.

Prvi je deo Fruškogorskog koridora i on je u izgradnji, drugi je u produžetku Bulevara Evrope, oko koga teku pripremni radovi, a treći treba da koristi stare stubove u reci i vodi pešake i bicikliste direktno do Petrovaradinske tvrđave, piše Politika.

Uz njih, očekuje se da će Novi Sad imati šest mostova 2025-2026. godine.

Gradnja će koštati, prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, 369,5 miliona evra ili 1.250 evra po glavi stanovnika Novog Sada, a ulažu država, pokrajina i grad. On je za projekat u sklopu Fruškogorskog koridora kazao da ne postoji „ekološkiji” od njega jer se saobraćaj spušta u tunel pod zemlju, a u gradu smanjuje saobraćajni promet za 85.000 kilometara.

foto Facebook/Goran Vesić

Za drugi most, u produžetku Bulevara Evrope, koji će osim mostovske konstrukcije imati i vijadukt kroz naselja, ministar je rekao da će tu biti zabranjen teretni saobraćaj i da je naložio dizanje barijera za zaštitu od buke, te da je to dodatno što će biti urađeno. Novina je i da će se sprovesti studija i smernice o revitalizaciji prostora oko tog mosta, kako su to predvideli stručnjaci na čelu sa Institutom za nizijsko šumarstvo i zaštitu životne sredine u Novom Sadu.

„Novi Sad će dobiti pravu zelenu oazu i prostor uređen u skladu sa svim pravilima struke”, istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić na prezentaciji u Gradskoj kući.

Ispred nje su pred početak prezentacije protestovali ekološki aktivisti koji kampuju u prirodnoj oazi Šodroš, gde se bune zbog seče drveća i uništavanja zelenila, i traže most na drugom mestu. Oni su pred ulazom opkolili predsednika pokrajinske vlade Igora Mirovića i vikali mu „ua”, a on im je uzvraćao na isti način. U sali je zatim poručio da će se tri nova mosta graditi, ali da nijedna druga oblast života neće biti zanemarena. Pohvalio je izvođača radova, kineski CRBS.

„Novi Sad će dobiti pravu zelenu oazu i prostor uređen u skladu sa svim pravilima struke”

Goran Vesić, Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Gradonačelnik Milan Đurić naveo je tom prilikom da su sva tri nova mosta važna za Novi Sad, jer će se teški saobraćaj izmestiti na Fruškogorski koridor, a podgrađe Petrovaradinske tvrđave moći će da se pretvori u pešačku zonu i turistički potencijal.

Direktor „Koridora Srbije” Aleksandar Antić ukazao je na značaj stručnog aspekta predstavljanja projekata i poručio da su to projekti koji su pre svega u funkciji Novog Sada, te da će se uvažiti sve smernice oko revitalizacije prirode.

Izgled budućeg mosta preko Šordoša

Smernice sa biološkim i biotehničkim rešenjima za revitalizaciju prirode predstavio je direktor instituta prof. dr Saša Orlović. Studija se tiče staništa divljih vrsta, parkovske zone i zone koja bi se nadovezala na njih. Učestvovali su i predstavnik FTN-a prof. dr Vuk Bogdanović, državna sekretarka Ministarstva životne sredine Sara Pavkov i predstavnici kineske kompanije Milijan Milić i Aleksandar Nikolić.

Related Articles

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button