Fanovi „forda“ slave – stigao je briljantni „mondeo“. Ipak, neki su i pomalo tužni. To su, naime, vlasnici aktuelne generacije, među kojima i autor ovih redova – Mladen Radulović, urednik na portaku „Kurir“. Kada se pojavi novi model, stari brzo ostari.
Šalu na stranu, pred nama je „mondeo“ za 2022. godinu. Prodaja počinje u aprilu, međutim… Novi model prodavaće se samo u Kini, verovatno tokom cele godine. Zasad nije u planu dolazak naslednika u Evropu. „Fordove“ informacije su šture, ali sigurno je da je za naš kontinent spremno novo ime, koje se zasad vešto krije.
Peta generacija premijerno je prikazana u Šangaju. „Ford“ je veoma ponosan na dizajn novog modela, a kako i ne bi bio. Vizuelne karakteristike osmišljene su na „Fordovom“ novom dizajnerskom jeziku: „Progressive Energy in Strength“, tj. „progresivna energija u snazi“. Nova tendencija temelji se na tri načela – naredba, okretnost i odgovor.
Sportska pojava
Agresivni prednji deo oponaša prednju masku „evosa“. Vidljive su tradicionalne konture limuzine, uprkos nagnutoj liniji krova, pa se čini da poklopac prtljažnika nije pričvršćen za zadnje staklo, inače bez brisača. LED traka od svetla do svetla na prednjoj strani predstavlja svojevrsni potpis, a kompletna karoserija je atletski napregnuta i mišićava. LED zadnja svetla inspirisana su „mustangom mah E“, s tri linije. Kruna je difuzor, zadužen za sportsku pojavu. Nove su i kvake, koje imaju skočni mehanizam, poput S-klase ili „Teslinih“ modela. Poznato je još da je međuosovinsko rastojanje 2.945 milimetara, a da je dužina 4.935 milimetara (66 mm duži od prethodnika).
Fotografija enterijera još nema, ali se pominje displej širine čak 1,1 metar, poput „evosa“: reč je o kombinaciji 12,3-inčne digitalne instrument-table i ekrana multimedijalnog sistema od čak 27 inča.
Samo benzinci
„Mondeo“ za Kinu imaće dva benzinska agregata, zapremine 1,5 i dva litra, a najsnažnija verzija biće „navijena“ na 240 KS. Planiran je i plug-in hibrid, ali zasad nema detalja. Naslednik za Evropu je neizvestan, između ostalog i zbog pada prodaje sedan klase širom EU. Fabrika u Valensiji će u martu zaustaviti proizvodnju aktuelnog modela, do tada će vlasnici i dalje moći da se šepure u svom ipak novom „mondeu“.
Inače, prodaja „mondea“ u Kini biće ujedno i test za Evropu, pa ukoliko ga u EU požele, eto novog „forda“ i kod nas. I kada kažemo Kina, mislimo Azija, jer će se „mondeo“ zapravo naći i na tržištu ostaloih jakih azijskih zemalja. Pa ko voli, neka najpre odleti na daleki istok, pa nek doveze ovu lepu i moćnu mašinu na Stari kontinent.